Er is zoveel informatie over ME/cvs dat me hoofd er af en toe van tolt.
Ik weet niet waar ik moet beginnen of te eindigen.
Je wilt in z’n korte tijd zoveel te weten komen dat je ongecontroleerd gaat lezen.
ik ben met recht een losgeslagen projectiel wat betreft het zoeken naar informatie.
Waar begin ik en hoe sla ik alles op, nou daar komt deze blog goed van pas
Hoe makkelijker kan ik het mezelf maken, ik schrijf hier mijn bevindingen en informatie op en misschien heeft een ander er dan ook nog wat aan.
Ik ga beginnen bij het begin ik zal in deze blog veel werken met linken
De eerste link gaat naar de ME/cvs vereniging waar ik tevens ook veel gebruik van maak het leest gewoon makkelijk vind ik het is helder en duidelijk

Want wanneer heb je nou me/cvs en hoe of wanneer krijg je die diagnose.
Er zijn in de loop der jaren verschillende criteria  gemaakt of aangepast.
De criteria’s zijn niet primair bedoeld voor het stellen van een diagnose, maar vooral voor het afbakenen van onderzoekspopulaties

De richtlijnen & protocollen.

ME
Nederland kent nog geen richtlijnen of protocollen voor ME.

CVS
Om te komen tot een Multidisciplinaire Richtlijn CVS heeft nog niet tot resultaat geleid. Er is in Nederland wel een Verzekeringsprotocol CVS, dat wordt gebruikt door zowel verzekeringsartsen als indicatie-artsen
Zie richtlijnen & protocollen

Op naar nog meer informatie