20151127_124910.png“Ik ben ook moe maar ik ga door” is vaak wat ik te horen krijg, Of deze die is ook wel leuk “je bent gewoon lui“.
Inmiddels doet het me helemaal niks meer wat een ander daarover zegt ik weet wel beter.
Want weet je mensen die dat zeggen hebben nog nooit hele dagen op bed moeten gelegen.
Hebben nog nooit zich zo eenzaam, hulpenloos of schuldig gevoeld.

Wat heb ik mij er in het begin aan geïrriteerd wat mensen zeiden.
Wat kon ik er kwaad om zijn maar ook heel verdrietig
Als ze het nu zeggen hoop ik alleen maar dat ze het ook krijgen en hoop dat ze het dan begrijpen.
Maar vooral dat ze gaan inzien hoe pijnlijk het eigelijk is als ze dat zeggen

wat het is me/cvs vermoeidheid?

Niet de vermoeidheid, maar het niet kunnen herstellen van de uitputting na een inspanning is het kernsymptoom van ME.
Andere belangrijke klachten bij ME zijn: ernstige vermoeidheid, lichamelijke en geestelijke uitputting, lange hersteltijd.

Ik lig niet voor me lol op bed maar omdat ik niet anders kan
Ik ga liever net als andere leuke dingen doen met mijn kinderen weg.
En ja ook ik ga wel eens weg maar dan ben ik me er wel van bewust dat ik daar wel voor moet boeten.
Ik zal dagen nodig hebben om te enigszins te herstellen.

Dus denk even na voor je wat zegt
jou woorden kunnen hard aankomen bij een ander